Tuesday, July 5, 2011

PenGAlaMAn BerSAlin

LAme betul aku x update blog...dah setahun berlalu..n kini aku dah ada anak..perkara yg diimpikan oleh setiap wanita...walau dh 4 bln berlalu tp masih segar dlm fikiran aku...rase sakit..emosi yang terganggu..rase gembira yg teramat serta rase syukur yg dipanjatkan kepada Ilahi....nikmat yg x ternilai....

kat cni aku ade ckit tips 4 mom 2 be...

1. x slh lau ambik ct bersalin awal 2 minggu lau plan beranak n pantang kt kmpg...lau kmpg dkt ngn tmpt keje xpelah ~~mcm aku x sempat nk blik kmpg sbbnye baby dh x sbr nk kua pd minggu ke 38.

2. pilihlah tempat bersalin yg selesa dn yg plg best tempat bersalin yg hubby bole berada dcc spnjg mase...~~aku kt hkl...nurse, doc semua ok tp 1 je hubby xleh teman slalu..huhu :(

3. selalunye lau anak sulung ambik mase 1 ari tuk buka jalan 10 cm...so kena kuatkan berjalan supaya cepat ckit proses ni jd skitnyer xla lame....

4. baca ayat-ayat quran kerana ia juga mempercepatkan proses kelahiran dan dpt menemani kita dikala kesakitan...

5. yang ni ramai yg x th termasuk aku...sblm beranak belilah ubat untuk buang air besar~~wane kuning~~..so lps beranak, lau rase nk berak bole mkn ubat ni dan ubat ni akan melancarkan dn x efek sgt pd jahitan yg masih baru...( sbb lpas beranak x bole nak teran )

bnyak lg nk kongsi..nti smbg lg ye :) ~~~dudududdu


2 comments:

  1. yg no 2 tu setuju sgt...heheh... hospital gomen mmg staf dia baik2 taklah mcm org cite dulu2 kan.. cuma family nk dtg tu ssh sket...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...