Friday, April 18, 2014

Our Jannah ; Sofa Idaman Hati

Assalamualaikum...

Salam Jumaat...

Alhamdulillah untuk hari yang tenang dan menceriakan ini...

n3 arini nak share idea sofa aku..hehehe
idea gila2 aku...
sampai org kedai pun pening...
sampai fabrik tuk small pillow sofa pun bole tertukar...

rumah baru ' Our Jannah' memang kosong...xdek langsung perabot...
sbb kami x pindah masuk cuma kami decide tuk balik hujung minggu je..
jd kami still lg duk kuarters kat key l ni....
ptg jumaat je terus balik rawang...
letih ckit nak sesuaikan diri buat mase ni...

okla...cite pasal sofa ni...jenuh jgk la kua masuk kedai nak cr sofa idaman ati...
nak cari sofa yang betul muat tuk ruang tamu kami...
tak kecik sgt tuk buat ruang tamu kami lompong...
dan x besar sgt tuk buat ruang tamu kami ni sesak sgt...
so sblm kami mencari2 perabot memang aku ukur sendiri keluasan ruang tamu dan aku buat pelan lantai sendiri..guna autocadd la...kate terer..hehehe...
so mengendong la pelan lantai tu ke mana-mana shj..mane tahu lau jumpe kedai perabot terus singgah...

ni la pelan lantai yang aku draw sendiri...

dipendekkan cite...masa balik dr rawang...saje je nak singgah kedai perabot kat batu caves...
masuk kedai terus berkenan kat set sofa ni...
so terus order...x pg kedai lain dah...
tapi fabrik yang aku pilih lain ckit...
sbbnye aku slalu tgk dlm IMPIANA...
sofa tuk ruang tamu slalunye die akan campur 2 set sofa yang berlainan...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




k..ni la gambar sofanye...
gmbar kat atas tu set sofa 4 seater...
dan gambar kat bawah tu...yang seat belakang tu sepatutnya penyambung sofa set yang kat atas tu...
maksudnya sofa ni ada 6 seater...
tapi aku pendekkan sofa tu..sbb confirm x muat lau letak 6 seater...
yang stool depan tu aku buat penyambung tuk 2 seater tu...

jd tuk nampak lain ckit..aku pilih dua warna yang berbeza tuk set sofa ni...
tp masih lagi dalam warna tema tuk ruang tamu kami...
ok x idea ni...aku rase ok je..dan aku suka...
lain org lain citarasa betul x?
nak tahu kedai dan brapa harga tuk set sofa ni bole tinggalkan komen dan tinggalkan alamat email skali kat ruangan komen...

disebabkan org kedai tu pening small pillow aku dah salah..
so aku suruh die buat balik n antar balik...
hahaha..sori ye abang kedai...hehehe

daaaaaaaaaaaaa...............

4 comments:

  1. cantik... nanti dah siap deko, tunjuk tau. dah letak bantal kecik2 mesti cun gila.

    ReplyDelete
  2. Tq..lmbt lg kut br siap deko mengdeko..biasela deko mengdeko ikut bajet..hehehe

    ReplyDelete
  3. cantikk... suka tgk sofa tu..tp fikirkan nak pindah umh kecik thn depan..kene thn jer la dulu..jhehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq juls julie...takpe umah kecik ke besar x penting....yg penting cantik dan kemas kan...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...