Thursday, July 24, 2014

Kisah RAya ; Baju RAya 2014 ; Royal Blue

Assalamualaikum....

huhu...mood nak kerja memang xdek...teringat kg je ni...
macam memanggil2 je...
padahal ade je drawing bridge nak kena siapkan...
bersabarlah wahai designer....
anak buah da xdek ati nak keje ni...hahaha

baju raya tahun ni...
awal2 lg dah beli kain....
mase tu aku tgh cuti pantang lagi...
dlm bln mac gitu...
kuala....bawak dengan si budak kecik tu ke jakel...
susah jgk...mengamuk si kecik tu...
mayb x biasa kua lg..hehehe..
maknye yang x sedar diri nak bershoping bagai...
hahhaha...

aku...memang akan hantar tailor ape pun baju...
jarang beli baju yang dah siap...
kat kedai x banyakyang jual saiz aku ni...
aku x suka nak beli yang ready made sbbnye mesti kena oter sana-sini....
aku memang mementingkan keselesaan...
aku memang akan cari kedai jahit yang bila kita pakai terletak je di bahu....

alkisahnye kain ni beli tuk buat baju melayu papa, abang ngn adik...
aku nak kain cotton yang sama wane ngn dieorg tapi x jumpa....
so belilah kain baju melayu sahaja 8.5 meter tuk hero2 kesayanganku....

kain tuk baju aku x beli lg...
si kecik dah mengamuk2.....

lama jgk duk peram kain tuk sbb kain tuk baju kurung aku x beli lagi...
tp last2 decide...
kain yang td tu beli buat baju melayu papa...
dan buat baju kurung moden mama...
walaupun berpotongan baju kurung moden tp aku buat longgar2 je sbb nanti senang nak breastfeed baby...
tambah dengan zip sisi tuk kedua2 belah...
senang nanti,,,,

tapi baju dah siap awal...
kosong.....kosong...
so aku decide beli lace dan tambah labuci bagi berlip-lap ckit aidilfitri nanti....
sebulan ambik masa nak siapkan baju ni...
huhuhu...nsb baju siap awal lg...sblm puasa lg dah pg ambik...

aku antar kat tailor Ezzah Collection...
butik kat KERAMAT MALL...
lama dah aku jahit baju ngn die....
dah 2 thn kut....

ni la hasilnya...
kerja tangan aku...
sepanjang bulan ramadhan ni...
buat ckit2...n buat ikut mood je....



labuci yang ditambah pada renda lace...



close up ckit...


bahagian bawah baju...



lengan baju....



baju sendiri gagahkan jgkla menjahit...
lau nak buat baju org..hahaha..
takut x terbuat je...
huhuhuhu...

kla SALAM AIDILFITRI...
MAAF ZAHIR DAN BATIN....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...