Friday, March 14, 2014

KisAh KelahiRan Kedua Ku ; PArt II

Assalamualaikum...

Part 1

Alhamdulillah masih lg diberi nikmat ini untuk meneruskan coretan ku di sini...

10.30 am ( 9 Dec 2013 )

Sampai je kat klinik kua dr kete..baru la terasa sakit kuat ckit dr kat umah td...
sblm smpai dlm klinik...pgang tiang klinik dulu tahan sakit...
nasib baik org x ramai...dah siap daftar..
nurse pgl tuk cek...
kbtn aritu memang app. tuk checkup...so nurse x syak ape2 la...

aku pun bgth nurse yg pg td ade kua lendir n darah...

nurse ; eh..awak ni...mcm dah nak beranak tu...pttnye awak pg hosp terus...
: ni kehamilan awak yg ketiga kan?

aku : haah...tp anakk no. 2...

nurse : awak ni main2 ye...slalunye lau anak no. 2 skit skejap je tkt cpt kua x sempat pg hosp plak nanti...
: ok, awak baring, meh saya cek bukaan...

alhamdulillah...nurse kat cni kebanyakan perempuan..doc pun perempuan...
agak terkejut servik dah bukak 4 cm...
nurse ckp kt pintu rahim mcm lmbut je...
tu maknenye air ketuban dah nak pecah...bila2 mase je bole bersalin...

nurse ; memandangkan awak dah dtg cni, kami terpaksa la anta awak guna ambulan ye...
sbb dah jd tanggungjawab kami...kami x bole lepas awak pg hosp sendri...

dlm ati aku ; best jgk naik ambulan sbb sblm ni x pnh naik kan...
merasa la aku duk dalam ambulan yg bwk laju n bunyi wi wo wi wo tu..hehe
dlm van masih lg bole senyum n borak2 lg ngn nurse...
walaupun sakit tu ade dtg skali skala...
aku bersyukur sgt dapat merasai rase sakit tu...
tu maknanya dosa-dosa ku yang dah lepas sedang dihapuskan...alhamdulillah...

wah en. hubby pun berdrama jgk kat blakang ambulans...siap bkak lampu kecemasan lg..hehe...


nampak x senyuman masih mekar...tu maknenye x sakit tu...
ececeh konon kuat sgt erkh...
nurse suh baring tp aku xnak...nak duduk je...
terima kasih sayang menemani ku setiap saat ketika nyawa ini dihujungnya...

wi wooo wi wooo......

To be continue....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...