Thursday, March 13, 2014

Kisah KelaHiran KedUA ku..PArt 1

Assalamualaikum....

Alhamdulillah..syukur padaMu Ya Allah...
kerana menjadikan arini lebih baik dari ari semalam...
in sya Allah...

ingin ku coretkan kisah menakjubkan melahirkan anak keduaku disini...
untuk diingati di masa akan datang..
sbb aku sejak ade dua org anak ni..asik lupe je...
hehe...urat byk terputus kut....

04.00 am ( 9/12/13 )

Aku bangun sebab nak ke tandas...masa ni dah ade kat umah mak kt kg dah...alhamdulillah selamat pulang walaupun jauh...nurse memang dah x bagi balik kg sbb katenye tkt terberanak di dalam kete je...bila aku bgn je dr katil terasa mcm ade something yg turun...btul la kata nurse tuk anak kedua ni..baby akan turun ke pelvik kita bila tiba mase nak beranak je...pastu tgk kt panties ade mcm lendir n darah...masa ni xdelah kejut en. hubby lg lagipun x sakit...

bgn sembahyang subuh mcm biase..mase ni dah mula rase sakit ckit..dlm sejam sekali kut rase sakit tu dtg...en. hubby dah risau dah..tp aku rilek je..smpat menggoreng keropok lekor yang dibeli semalam tuk sarapan pg tu...mase tu baru bgth mak yg dah kua darah n rase sakit ckit2...mak pun dah naik risau suh pg klinik cpt2...

aku mcm biase je..jln berlenggang-lenggok g mandi n siapkan ape yg perlu...sarungkan tilam baby yg masih x bersarung...

mase nak g hosp tu mase tu lbh kurang kul 10 kut..mak dah kelam kabut suh tpn abah suh abah balik sbb abah kat sekolah...aku ckp kat mak bia dulu nanti pg hosp dulu..lau ada ape2 br tepon abah..tp mak tpn jgk abah suh balik sekarang...mak tu terlebih risau tu...

dah siap2...bgth kat anak sulungku...

aku : abang..mama nak g hosp dulu ye..nak kuakan baby ni...
cium dan peluk die...sebak pulak aku rase mase ni...

mak : mak doakan semoga 'mu' mudah bersalin dan smga semuanye chat 
sambil peluk n cium pipi aku..mase ni mak ngn aku dah kua air mata dah...

ngn abah x sempat nak berslam sbb abah x balik lg...

bila dah masuk kete en. hubby tanye nak ke hosp terus ke nak ke klinik dulu...aku x nak ke hosp awal2 tkt karang kena tgu lama kat sana sorang2 smbil sakit..bia samapi hosp terus bersalin...so decide pg klinik dulu...mase ni walaupun sakit aku masih lg bole tersenyum..borak2 ngn en. hubby...Ya Allah semuanya dgn IzinNya...

Continue....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...