Tuesday, September 30, 2014

Cita-citaku ; Mungkinkah akan jadi kenyataan...

Assalamualaikum...

ntry luahan perasaan seorang isteri..
hehehe..
berdrama la sgt kan...
waktu sejuk2 macamni....
hahaha...

kalau korang tahu apa la sgt cita-cita aku tu...
apa yang sangat aku idam-idamkan....
Hidup ni x lama ...sekejap je...
pejam celik pejam celik macam ni jela ari2..
lau kita sendiri x berusaha ke arah kebaikan...

cita-citaku adalah nak menjadi suri rumah sepenuh masa...
hahaha...korang gelak x baca ntry aku ni...

cinta hati..en. hubby pun menyokong cita-cita aku ni...
dia pun banyak kali jgk menyuarakan perihal satu ni...

tp bila aku suarakan pada rakan2...
yang aku ni nak jadi suri rumah sepenuh masa...
dieorg gelakkan aku...
dieorg kata nanti boring duk umah lama2...cuti 2 ari pun dah x sanggup dieorg duk umah..
hehehe..pendapat masing2...
bagi aku boleh duduk dirumah bersama suami dan anak-anak adalh saat yang paling bernilai...
melihat anak-anakku membesar di depan mata...
menerima asuhan daripada tangan dan didikan aku sendiri...
bentuk mereka mengikut acuan yang aku cipta sendiri...
alangkah bertuahnya...

aku teringin tengok umah ku tersusun rapi...
dapur kemas berkilat...
baju dalam almari bagaikan digosok licin...
bekas2 tersusun elok...
dpt mengorganize rumah dengan baik...
baju dilipat mengikut kategori masing2...
tersusun je semuanya...
dapur yang bersistematik...bekas semua disusun kemas dan dilabel dengan cantik....
bilik air sentiasa kemas dan bersih....
aku jgk bole buat kerja-kerja yang aku suka...
kerja2 art...menjahit...menghias rumah...
wah bestnyekan...
dapat aku bayangkan...

semua yang kat atas tu bkan x bole buat walaupun aku bekerja...
tp disebabkan kekangan masa....ujung minggu je ade masa...
x terbuat semua tu...
kadang2 bila ujung minggu mengemas bila time ari bekerja bersepah semula...
nak mengekalkan keadaan sentiasa kemas dengan keberadaan anak kecil 2 org tu mayb agak sukar...

Ya Allah aku teringin sangat menjadi suri rumah sepenuh masa...
berbakti kepada suami dan anak-anak kerana Allah s.w.t...

mungkinkah cita-cita ini akan jadi kenyataan...
bertuahnya isteri2 dan ibu2 diluar sana yang dapat menjadi suri rumah...
kagum dengan korang semua...
semoga peluang yang ada tidak diabaikan...
in sha Allah...

1 comment:

  1. betul tu nisa, masa sangat terhad kalo kita bekerja..hr keje sekejap jer dpt main nga anak2 tu pn balik dari keje bz nk urus umh plak.blh kira berape jam jer dapat bersama anak2 n suami.
    tapi suri rumah plak kata kita beruntung sebab dapat bekerja.ada pendapatan sendiri.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...