Tuesday, October 16, 2012

SeMinAr KelUArga BahaGia

ASsalamualaikum

Pagi YAng Pnuh Bersemangat pada hari ni....hehe...yerla tu...

k smlm pg smnar keluarga bahagia kt kkr...
mmg best sgt ustaz haslin yg bg ceramah ptg tu...lbh dikenali dgn nama ustaz bollywood....
mane xnyer pndai nyanyi lagu hindustan....
nyanyi lagu rock...nynyi nasyid...lagi satu pandai buat suara alih bahasa...
gelak sakan kitaorg dlm dewan....
tp bkn tu yg aku kisahkan tp isi kandungan ceramah yg disampaikan...

yela pg dgr ceramah tp x salin pun mesti x ingat kan tp ape yg aku boleh kongsi kat cni...
ape yg aku ingat je la...

satu benda yg menusuk kalbu aku ialah x boleh meninggi suara terhadap suami...kn mentaati suami....
yela dgn ape yg ade dizaman sekarang ni...mrh ckit mula la nk melenting...itu aku la tu...huhu...prangai truk tul....yg ni nk kn ubah....insyaAllah....

aik...xkan yg tu je ingat kut....

oo...ade lagi ustaz tu kata...keluarga yang menjaga amanah daripada Allah adalah keluarga yg bahagia...yerla kan...isteri adalah amanah Allah kepada suami....Anak pula adalah amanah Allah kepada ibu bapa...jadi kalau keluarga itu menjaga amanah2 yg diberikan..insyaAllah barakah lah keluarga itu...hehehe...

dan satu lg...ucapakanlah kasih sayang anda setiap hari terhadap pasangan anda....ucapkanlah dengan ucapan, sentuhan, pelukan dan ciuman...
semoga rumahtangga kita semua dirahmati Allah...
amin ya rabbal alamin....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...