Tuesday, November 27, 2012

BoLe ke MEnyuSUKan anak SeMaSa menGAnDUng.....

Assalamualaikum......

Bole ke aku truskan penyusuan ni sdgkan bb dlm prt mkn membesar......stakat ni aku xdek rase ape2 skit......danish msh lg menyusu mcm biase....
lau aku bg susu tpg...bt muka mcm x sdp sgt air tu.....
tp bile ngn pengasuh die tln je...
x phm la anak mama ni......
suka sgt nenen mama ye......

DIALOG DI SATU MAJLIS

m : danish nyusu lg ke....
aku : ha ah, org bg susu botol die xnk lgsg.....
m : mane bole nyusu dah...x baik....
aku : ooo yeke...diam je la.....
m : susu tu dh tkr jd drh......
aku : diam x terkata ape.....

ape yg dimaksudkan dgn 'x baik ' tu adakah berdosa lau aku truskan jg penyusuan ni......

ade lg suara ln yg mencelah....

a : lau doc pun doc x bg sbb hormon kita dh jd ln mase pregnant ni.....
aku : bt reaksi mcm biase je...

aku x thla smua ni betul ke atau skdr mitos semata-mata
tp org tua kan lbh byk pengalaman dr kita ni yg x th ape2....
nti lau jmpe ustazah nk tnye la...
xpun nti de apointment doc nk tnya psl ni.....

tp Allah Maha Besar...
Die yg menganugerahkan anak yg dlm perut ni..
dan
Die jugala yg mengurniakan susu ibu ni...
ALHAMDULILLAH.....
terima kasih Allah.....
aku berlindung kpdMu....
ameen....

4 comments:

  1. Nisa, msa awal pregnant yg 2nd dulu, org ade tnye doc. Doc ckp boleh je teruskan menyusu selagi mak rase ok & susu still ade. Cume, mak akan letih sket la. Kalu bf, then rasa sakit kat perut, kne stop sbb takut risiko kt bby. pd org la, xde istilah susu tu jd darah. ramai je yg teruskan menyusu even sampai dah bersalin pun. mcm org, bile 3 bln pregnant, mmg susu dah kering n bila faheem menyusu rasa pedih sangat nipple. sbb tu org stop bf. Klu susu still ade, and xde rasa sakit or ape2 complication, teruskan je bf. InsyaAllah xde pape.
    ade jugak yg akan ckp nti bby dlm perut xdpt nutrition sbb bf si abg. Tp sbnrnye bdn kita ni tau mne yg lebih penting. Baby dlm perut akn still dpt khasiat yg sepatutnya. just make sure kita mkn mknn yg berkhasiat..
    =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik...mcm knl je...ily ye...hehe....k thanks atas advise tu...tp skrg mcm de ceritera sdh lak....ade prob ' treathened misscariege' pa pun msh mngu kepastian lg....semoga diberikan yg terbaik....:)

      Delete
  2. Nisa pregnant ek? Tahniah... Anak miza, si Aisyah tupon still bf lagi walaupun dah 2 tahun 5 bulan. Kalau taim keje, tinggal ngan tok dia, molek ada je minum susu botol. tapi taim hujung minggu, nak minum susu botol setitik pon takmau..
    Masa miza demam aritu, ada tanye doktor boleh ke bf anak.. Dia bgtau suh stop, takut komplikasi..Takut berjangkit ke anak... Tapi sbb aisyah mmg taknak susu botol, kna jugak bf dia.. Alhamdulillah takde apa.. Do as your heart desired nisa.. In sya Allah, niat kita baik Allah akan permudahkan.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq miza....ade jgk kwn bloger yg prihatin...xdelah prob ni kn tgung sorg2...huhu....bb kita ni tersangatlah pndai kan...hehe...bole plak mcm tu...anggap jela st anugerah wlpn kdg2 rase sush ckit...hehe....skrg ni nisa de prob ckit...' doc ckp 'treathened misscariege' ...tp msh menunggu kepastian lg....semoga diberikan yg terbaik...ameen....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...