Monday, December 3, 2012

Tanda-TAnda KeguGuran Atau NorMal?

Assalamualaikum.....

Ya Allah ape  yg tlh aku pk kan ni....
ku berharap semuanya ok..
no -ve thinking ok...
tp siapalah aku untuk hanya melihat ke arah kebaikan semata-mata...
aku redha Ya Allah...
krn drpdMu ku dtg dan hanya kpdaMu ku kembali....

msh terlalu awal untuk aku pastikan....
tmpoh 2 mgu yg doc bg pun aku rase terlalu lama....
dr perkiraan aku sendiri bb aku dah 8 mgu tp bila buat scan doc bgth my bb br 5w5d...
so jantung bb blm nampak lg...
doc bg tmpoh 2 mgu n suh dtg scan lg...
doc ckp : lau baby menjadi kita akan nampak jantung die....
tp ape yg merunsingkan aku
ade pendarahan yg berlaku...
xkn aku period...

aku sgtlah risau skrg ni....
doc ckp ' treathened misscariege'
ancaman keguguran...
Ya Allah takutnyer....tp semua yg berlaku adalah yg terbaik untuk hamba-hambaNya....
wlpn darah ni x heavy mcm period slalu...tp ia sntiasa ade...aku berharap jgk bila dia akan berhenti...
Semoga semuanyer selamat...
Ya Allah aku redha dengan ketentuan Mu...
smga aku kuat untuk menghadapi sbrg kemungkinan....

3 comments:

  1. MashaAllah...
    Org yg risau bile bc entry nisa ni..
    sbb org dah pernah rase..
    cume kes org dulu xde bleeding, xde sakit ape pun..
    bila scan ms 12 mgu, saiz baby br 8 mgu and xde heartbeat.
    Doc ckp missed abortion. Janin x membesar. Dia stop grow masa 8 mgu. Doc terus refer ke Hosp utk confirmkan. Bila check kat hosp mmg xde heartbeat, so consider as gugur. Pastu buat d&c untuk keluarkan janin.
    Apepun, org doakan yg terbaik utk nisa. Take care, jgn stress2..
    Allah lebih mengetahui kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks ily...feeling cam sedey je...skg da 6 day bleeding...
      skit x bt d&c tu..(astagfirullahalazim= -ve think )
      tp mmg x rase pa pun pun since 1st day bleeding...
      org pun arapkan yg terbaik...insyaAllah...

      Delete
    2. masa buat d&c tu, die bius separuh badan. inject dekat tulang blkg mcm epidural tu. org sedar je masa dia buat d&c tu tp tak rasa pape pun ms dia keluarkan janin tu. yg sakit masa dia injek tu je. lepas tu pun org cume rase sakit kesan injek je. tapi ade kwn org, doc bius full. die x sedar pun. yg tu klu x silap die bg mcm gas. mcm ubt tidur kot.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...