Friday, January 18, 2013

~ DiaLog DanisH Ari2 ~

Assalamualaikum....

sjk da pndai speaking malay ni...
bnyak ckp plak si kecik ni...dulu guna bahasa perancis...
wlpn die dok pot-pet kita yg mamanyer x phm ape yg anak aku ckp ni...
skrg dah pndai speaking bole la mama phm ckit2 ye...
lau pg jln2...mulut x brenti2 ckp lau x tdola...
xcited ape yg terlintas di dpn mata...

lau pg ambik kt umah IBU ( pengasuh danish )
berlari2 kat mama die nak citer ape yg die buat arini...
' ma...ni ' 
( nk tunjuk makanan yg duk kt tgn die tu... )
lau mood die ok dia x bt blik lah mainan dr umah IBU dia tu...
tp kdg2 tu ape mainan yg kat tgn die, die nak bt balik...
anak mama ni...

slalu mase naik lif mama akan tnyer...

mama : adik mkn ape arini...
danish : achik ( nasi )
mama : mkn lauk ape...
danish : kan ( ikan )
mama : mkn syur x?
danish : tak
mama : mkn ngn sape : ngn kakak

tu la yg slalu aku tnyer ari2 kt die....aku jnis yg risau lau anak aku x mkn...hehe..
smua ibu pun risaula...ko ingt ko sorg je yg risau..hehe

skrg ni dah bole tolong aku bt keje umah dah...
tolong angkat kain...tolong mama hidang makan....huh
ringan ckit keje mama..
mcm la keje mama tu bnyak sgt...kan....

mama : dik...kaki mama sejuk la ( mmg kaki aku sejuk ckit lpas misscariege aritu )
danish : juk ( sejuk )

pastu die terkedek2 masuk bilik ambikkan selimut tuk aku...
owh sweet boy...

mama : time kasih
danish : ama ( sama-sama )

lau nak tdo...

danish : ma....nen..( mama, nak nenen )

tu je la kejenyer...bila nk bercerai susu ni dik...bln dpn dah 2 thun...
rasenyer mmg susah nk suruh die x nenen dah..uish...gawat ni...
mcmane mama nk planing tuk 3rd baby ni...( noti...noti )

danish : alan mue ( selamat malam semua ) 
; kum ( assalamualaikum ) 
; yang mama ( sayang mama ) ; yang papa ( sayang papa )

owh anak mama ni dah besar ye....jd anak yg baik ye sayang...

love u so much....mmmuaah...muuaahh...
rindu saat kamu kecik2 mcmnie....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...